Saturday, January 30, 2010

"Eh sara, betol ke sara?" hati kecil bertanya.
dengan keberanian yang ada, pergi tegur dan yakin dia sara yang dicari - cari.

"Sara kan? ex aseng kan" bertanya sambil tangan gengam tangan rapat2 sambil mencari kekuatan.
"hurmm, yupp. kecik kan? " ditanya balik.
"yuup, kecik kawan aseng" .
Betol ape yang aku lihat di depan mata aku seorang perempuan yang aku pernah tak suka sbb aku pernah suka bf kau.

Niat datang nak beli beg idaman terbantut.
Hati sakit, badan mengeletar.
Borak - borak kat padini tu sambil tanye itu ini.

Hati panas, hati sakit. tekak haus.

"Eh sara jom lepak minum, i haus gile"
"ohh jom - jom. " die cari kawan die yg hilang.
dan aku di kaunter bayar barang aku sambil hati aku menangis.
Aku sempat telefon beep mintak kekuatan dari dia. Aku tak kuat.

Cantik, dia sangat cantik. Jauh lebih cantik dari aku. ( nada jeles )
Borak bermacam - macam.
As usual, kalau jumpe kawan ex couple soalan yg di tanya tentu la pasal exnya sendiri.
Segala soalannya dijawab dengan secool yg boleh.
Dan dia tak tahu yg aku gf ex couplenye skg.

Cara dia bertanya,
Cara dia ingin tahu,
Aku perempuan, aku paham dia.
Dia still sayang, still cinta.
Dari matanya, berkata - kata.

Dan aseng call aku cakap aku keluar dengan jantan lain.
Dan aku hanya mampu bercakap, "i tengah lepak dengan sara"
Marah dan letak akhirnya.
Tahukah dia ape yang aku lalui masa itu?

Dan unexpected yang aseng still in contact dengan dia lagi.
Terkejut. Sedih.

Hati aku pedih sekali, hati aku sakit.
Beredar, berjalan dengan tanpa arah.

Lost.

Rasa nak menangis di tepi jalan depan pavilion itu semahunya.
Rasa nak pergi jumpa aseng nak pukul - pukul dia.
Kenapa buat macam ini.
Kenapa tak jujur.
Tak tahu lagi apa yg dia tipu lagi.
itu yg aku tahu, tak tahu la apa lagi yg aku tak tahu.

Bayangkan bila di tempat aku, letakkan diri kau ditempat dimana aku berada masa itu.
Sebelum ini, aku pernah tersermpak dengan dia sedang bace surat khbar kat bawah rumah aku.
Tak berani nak tegur.
Tapi Allah bagi aku kekuatan untuk aku jumpe die.
Ada hikmah disebaliknya.
Aku redha.

Kepercayaan aku dah tak sama macam dulu. Maaf syg.


1 comment:

cerita 'PKA' said...

babe, u hv selidik 1st mcmne dorg blh cntct blk! is tht sara yg stat dlu or aseng yg stat dlu then br serang. tp nk serang pn ade cre die. kena cr btl2 hw it stat! tp klau nk selidik snyp2 tau. aku pnh jd mcm tmpt kau skng. worst lg plak. tp aku xgive up. aku trs cr n cr ape lg slh die. bia sng aku nk point die nnt. besela aku. aku mmg ske stalker org ni. so gdluck! if need any help just text! ;)